لمينت دندان فوري دركرج

لمينت دندان

قيمت لمينت دندان در كرج

لمينت در واقع يك لايه يا پوسته‌اي از مواد دندانپزشكي است كه بر روي دندان‌ها قرار مي‌گيرد و آنها را به فرم و شكل دلخواه بيمار تبديل مي‌كند. اين روش درمان بيشتر جنبه زيبايي داشته و توسط دندانپزشك در مطب انجام مي‌گيرد.

لايه‌اي كه در لمينت بر روي دندان‌هاي شخص قرار مي‌گيرد بسيار نازك است و رنگ آن نيز با توجه به سليقه و انتخاب بيمار ساخته مي‌شود. برخي علاقه‌ مند به رنگ‌هاي بسيار سفيد هستند و برخي تمايل دارند رنگ لمينت‌ها نزديك به رنگ دندان‌هايشان بوده و جلوه‌اي طبيعي داشته باشند.

انواع لمينت دندان در كرج

انواع لمينت دندان در كرج

  • لمينت ونير كامپوزيت

همان طور كه از نامش پيداست، از جنس كامپوزيت يا همان مواد ترميمي دندان مي باشد. كامپوزيت در طي يك جلسه درمان، توسط پزشك در مطب ساخته و بر روي دندان‌هاي شخص استفاده مي‌شود. در اين روش شخص مراجعه كننده به سرعت و در پايان جلسه، به دندان‌ها و لبخند زيبا دست خواهد يافت.

مشكلات و عيوبي مثل  شكستگي دندان، تغيير رنگ، فاصله‌هاي بين دنداني و غيره با لمينت كامپوزيتي بر طرف خواهند شد.

  • لمينت سراميكي

لمينت سراميكي با جزييات و موارد بيشتري همراه است.  براي انجام لمينت سراميكي از پوسته‌هاي چيني بسيار نازك از جنس سراميك، استفاده مي‌شود. لمينت سراميكي خارج از مطب و در لابراتور ساخته مي‌شود.

ساخت لمينت سراميكي  بيشتر از يك جلسه زمان مي برد.  پس از ساخت لمينت‌هاي سراميكي پوسته‌هاي آماده توسط دندانپزشك و با استفاده از مواد و ابزاري ديگر بر روي دندان‌ها چسبانده مي‌شوند.

از لمينت سراميكي براي ترميم شكستگي دندان، تغيير رنگ، دندان‌هاي نامتوازن، فواصل دنداني، اصلاح دندان‌هاي ريز و بدشكلي دندان‌ها و… استفاده خواهد شد.

لمينت هاي بدون تراش در كرج

انواع مختلفي از لمينت‌هاي دنداني وجود دارند كه بعضي از آنها نيازمند تراش دندان هستند. گرچه اين تراش حدود نيم ميليمتر و بسيار مختصر است اما همين تراش اندك ممكن است گاهي فرد را از انجام لمينت منصرف كند.

براي اين دسته افراد كه مي‌خواهند بدون تراشيده شدن ميناي دندان لمينت انجام دهند، لمينت بدون تراش توصيه مي‌شود. 

لمينت‌هاي بدون تراش، به ضخامت لنزهاي چشمي ساخته مي‌شوند. به اين لمينت‌ها لومينيرز هم گفته مي‌شود و در صورتي كه از نظر دندانپزشك براي شما مناسب باشند، انتخاب بسيار زيبايي هستند. 

لمينت دندان با قابليت جابجايي

اين نوع لمينت دندان مانند دندانهاي كاذب هستند كه مي توانند براي رفع هرگونه نقص و آسيب ، به روي دندانها قرار بگيرند. شما مي توانيد مانند هميشه غذا بخوريد ، بنوشيد و صحبت كنيد اما برداشتن و تميز كردن منظم مورد نياز است.

اين نوع لمينت دندان از رزين دندانپزشكي سفت و سخت ساخته شده ، كار با اين نوع لمينت راحت است و كاملاً طبيعي به نظر مي رسند. آنها جديدترين و ارزان ترين روكش هاي لمينت موجود هستند ، اما به عنوان يك راه حل موقت هستند.

لمينت براي چه كساني مناسب است؟

  •   افرادي كه ميناي دندان كافي دارند و شكل و فرم و ساختار دندان‌هايشان نياز به اصلاح دارد.

  •    اصلاح چرخش دندان‌ها، نامنظمي مختصر در دندان‌ها

  •    بستن فاصله بين دندان‌ها

  •    تغيير رنگ دندان به رنگ‌هاي بسيار روشن

  •    تغيير رنگ هاي مقاوم به بليچينگ دندان

  • افزايش ارتفاع طول تاج هاي دندان

مراحل انجام لمينت دندان در مطب 

در جلسه اول، ابتدا لبخند بيمار ارزيابي خواهد شد. سپس بيمار تمام آنچه از درمان انتظار دارد مثل تغيير فرم، رنگ، بسته شدن فاصله‌هاي بين دندان‌ها يا اصلاح چرخش دندان‌ها را بازگو كرده و پزشك با توجه به فرم و استخوان‌بندي صورت و روابط فكين، خواسته‌هاي بيمار را بررسي مي‌كند و در مورد نيازهاي درماني و زيبايي با هم به يك توافق مي‌رسند.

در اين مرحله تصوير دندان‌هاي بيمار قبل از انجام كار گرفته و نگه‌داري خواهد شد تا پس از انجام كار تغييرات را بتوان به خوبي مشاهده كرد.

در جلسه پس از مشاوره با مراجعه كننده و بررسي فرم دندان‌ها، تراش مختصري بر روي دندان و در حد كمتر از 1 ميلي متر انجام مي‌گيرد.

در مرحله سوم از دندان‌ها قالب تهيه شده و براي طراحي لبخند فرستاده مي‌شوند. در جلسه بعد، نمونه مشابه پوسته‌هاي چيني ساخته شده روي دندان‌هاي شما تست مي‌شود و پس از تاييد فرم و رنگ آنها توسط شخص، براي ساخت به لابراتوار ارسال مي‌شود.

پس از اتمام ساخت لمينت‌هاي مناسب، پوسته‌هاي سراميكي در مرحله آخر بر روي دندان‌هاي شما چسبانده مي‌شوند.

ساخت لمينت دندان حدود 2 تا 4 هفته طول مي‌كشد.

به طور تخميني زمان مورد نياز براي انجام لمينت سراميكي دندان بين ۲ تا ۴ جلسه درمان مي‌باشد.

مزاياي لمينت دندان در كرج

عمر لمينت دندان

  •  عدم نياز به بي حسي دندان

  •    ظاهر بسيار طبيعي و زيبا و درخشان

  •     مقاومت به جذب رنگ مواد غذايي و سيگار و قهوه و قليان و ثبات رنگي در طول زمان

  •     مقاومت و استحكام مناسب

  •     طول عمر و دوام مناسب

معايب لمينت دندان چيست؟

  •    در بعضي انواع نياز به تراش محدود دندان دارد.

  •     هزينه آن بالاست و جزو درمان‌هاي گران قيمت دندان پزشكي به شمار مي‌رود.

  •     نياز به بافت دنداني سالم و ميناي مناسب دندان دارد و در مواردي كه نسج زيادي از دندان از دست رفته است تجويز نمي‌شود.

  •    در اثر فشارهاي شديد مثل جويدن اجسام سخت يا دندان قروچه درمان نشده مي‌شكند و نياز به تعويض پيدا مي‌كند.

 مراقبت هاي بعد از لمينت دندان

 

  1.   شكستن پسته، تخمه، بادام و انواع خوراكي‌هاي سخت يا جويدن يخ، ته ديگ و… با دندان‌هاي طبيعي بسيار آسيب‌زاست. اين آسيب در مورد دندان لمينت شده بسيار جدي‌تر است و در صورت عدم مراقبت احتمال شكستگي يا لب‌پريدگي در آنها بسيار بيشتر مي‌شود.

  2.     عاداتي مثل نگه‌داشتن سوزن، گيره مو يا هر جسم خارجي ديگر با دندان باعث آسيب به لمينت‌ها مي‌شود. در واقع آن چيزي كه طول عمر دندان لمينت شده را تضمين مي‌كند نحوه نگهداري آن است.

  3.     مسواك و نخ دندان و ساير مراقبت‌هاي بهداشتي كه به صلاحديد پزشك به شما توصيه مي‌شود لازم است كاملا دقيق و منظم انجام شود تا از رخ دادن پوسيدگي‌هاي بعدي جلوگيري شود.

  4.    ويزيت‌هاي متناوب خود را براي بررسي سلامت لمينت و دندان‌هاي‌تان در برنامه ساليانه خود بگنجانيد.

  5.    مصرف مواد رنگي مثل چاي و قهوه و دخانيات (سيگار و قليان) را در تمام درمان‌هاي زيبايي بايد به حداقل رساند. تاثير مواد رنگي در مورد كامپوزيت دندان (مواد همرنگ دندان) بيشتر از لمينت سراميكي است.

  6.    لمينت دندان در صورت شكستگي بايد تعويض شوند.

قيمت لمينت دندان در سال 1401

قيمت لمينت دندان در سال 1401 بر اساس نوع سراميك و پيچيدگي درمان متفاوت مي باشد. هم چنين خدمات دندان پزشكي متفاوت نيز يكي از عوامل تعيين قيمت و هزينه اين نوع درمان مي باشد. 

جهت اطلاع از قيمت دقيق لمينت دندان با مطب دكتر مريم محمدي دندان پزشك زيبايي در ارتباط باشيد.

سوالات متداول

چند نوع لمينت دندان داريم؟

به طور كلي دو نوع لامينت دندان به نام‌هاي لمينت سراميكي و لمينت كامپوزيتي داريم.

طول عمر لمينت دندان چقدر است؟

معمولا ماندگاري لمينت دندان بين 5 تا 10 سال است. البته همانطور كه قبلا گفته شد، طول عمر لمينت سراميكي بيشتر از لمينت كامپوزيتي مي‌باشد. بعد از اين مدت زمان نياز است كه لمينت، ترميم يا تعويض شود.

آيا لمينت به دندان آسيب مي‌رساند؟

 هيچ كدام از انواع لمينت دندان، به دندان و ميناي دندان آسيبي نمي‌رسانند. به خصوص لمينت بدون تراش دندان كه احتمال آسيب ديدگي دندان‌ها، تقريبا صفر است.

منبع

https://drmaryam-mohammadi.ir/page/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد